среда, 11 апреля 2012 г.

Как учить экономике: продолжение истории с INET

Продолжение, правда, будет на ближайшей конференции в Берлине, которую проводит INET, а пока предметом настоящей заметки послужила сегодняшняя статья в Los Angeles Times Эрика Вейнера (Eric J. Weiner) Not Their Fathers' Economics.

Вот небольшой отрывок из статьи, который привлек мое внимание и который свидетельствует о том, что озабоченность тем, как учат экономике, не спадает, но наоборот. И что продолжает внушать оптимизм, так это тот факт, что такой озабоченнностью преимущественно проникнуты студенты и молодые специалисты (см. выделенный фрагмент).

I work for the Institute for New Economic Thinking, a research and education foundation in New York. Each year we hold an international conference that gathers major figures from the global economic community to discuss new ideas for addressing the critical challenges facing society.
Our conference this year starts Thursday in Berlin. Considering the location and timing, our focus naturally is on the financial crisis in Europe.
To incorporate some younger voices into the mix, we decided to invite a few students. So we put out word that we were accepting applications for 25 doctoral candidates from around the world to attend the conference, all expenses paid, and actively participate in our program and panel discussions. We figured that we'd receive from 100 to 150 responses. We got 563.
Obviously, we were caught off-guard by the level of enthusiasm. But in that heaping pile of applications we also could see a budding community of young scholars who don't want to pursue economics as it's traditionally been taught.

Впрочем, так и должно быть. Статью целиком можно прочитать, кликнув здесь.

Update: Конференция Rethinking Economics and Politics в Берлине, http://ineteconomics.org/conference/berlin

Комментариев нет:

Отправить комментарий